آرشیو بلاگ

کرم های ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب، به‌عنوان محافظی در برابر آفتاب عمل می‌کند. اگر مدام به‌دنبال خرید انواع کرم‌های سفیدکننده، آبرسان و ضدچروک و ضدلک هستید، پیشنهاد استفاده از محصولی را داریم که از چین‌وچروک پوست جلوگیری می‌کند، اجازه تیرگی و لک‌شدن پوست را نمی‌دهد و به‌عنوان آبرسان، با حفظ رطوبت از خشکی پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. تمام این ویژگی‌ها را در یک کرم ضدآفتاب خوب پیدا می‌کنید. در ادامه ببینید کرم ضدآفتاب چیست، چه کاربرد و مزایایی برای پوست دارد و چطور باید آن را مصرف کنیم.

برای آنکه بتوانید بهترین محصول را متناسب با پوست خود انتخاب کنید، متخصص پوست ویژگی‌های پوستی را بررسی می‌کند و نوع پوست را به شما می‌گوید. در این زمینه متخصصان دکترتو بهترین انتخاب هستند.

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب نوعی محصول پوستی برای مراقبت در مقابل اشعه خورشید است که همانند سپر در مقابل نور مضر خورشید می‌ایستد. زمانی‌که یک لایه کرم ضدآفتاب روی پوست دست و صورت قرار بگیرد، تا حدودی اشعه ماوراءبنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس کرده و به این ترتیب ازآفتاب سوختگی چین‌و‌چروک، لک و آسیب پوستی،و پیری زودرس ناشی از اشعه مضر خورشید جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین وظیفه یا کاربرد این محصول پیشگیری از سرطان پوست است. کرم ضد آفتاب را براساس نوع پوست، از نظر مواد سازنده یا از نظر فیزیکی و شیمیایی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند و معمولا به شکل کرمی، ژل، لوسیون، اسپری، پودر و فوم برای مصرف موضعی روی پوست تولید می‌شوند.

نحوه مصرف کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضدآفتاب، دست و دلباز باشید. بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. کرم ضدآفتاب را روی تمام پوست صورت بمالید، گردن، گوش‌ها، و نوک پاها و انگشتان را فراموش نکنید.

زمان مصرف ضد آفتاب بسته به ساختار آن دارد؛ یعنی ضدآفتاب‌های ژلی، اسپری و فلوئیدی‌ها چون جذب بالاتری دارند، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از خارج‌شدن از منزل استفاده کنید. اما جذب کرم ضد آفتاب یا لوسیون‌ها دیرتر است و حداقل ۳۰ دقیقه قبل قرارگرفتن در معرض نور خورشید باید استفاده شوند.

۱ تا ۲ بند انگشت ضد آفتاب را روی صورت، گردن و گوش‌ها بزنید. حواستان باشد همه ضد آفتاب‌ها مخصوص دور چشم نیستند و برای این ناحیه باید از ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید.

 

انصراف از نظر