آرشیو بلاگ

چرا در فصل زمستان باید از لباس های پشمی استفاده کنیم

پارچه ها و الیاف پشمی در رتبه اول کارآمد ترین پارچه های پاییزی و زمستانی قرار دارند، زیرا پارچه های پشمی دارای عایق هستند. عایق به چه معناست؟ به این معنا که در هوای سرد سال شما را بسیار گرم نگه می دارد و با سرد تر شدن‌ هوا، توانایی گرم کردن بیش تر شما را نیز پیدا خواهند کرد. در عین حال هنگام گرم شدن هوا توانایی خنک نگه داشتن بدن شما را نیز دارند.

در ادامه چند دلیل اصلی استفاده از لباس های پشمی زمستانی را بیان خواهیم کرد.

عایق گرما: پارچه های پشمی که از پشم گوسفند گرفته می شوند، شامل مولکول هایی هستند که از پروتئین ساخته شده اند. پروتئین هایی به نام کراتین که گرما را در فصل زمستان حفظ می کنند و بدن شما را گرم نگه می دارند و برعکس در فصل تابستان می توانند بدن شما را خنک کنند. لباس های پشمی زمستانی می توانند به راحتی مقدار زیادی از رطوبت را جذب کنند و هنوز هم خشک باقی بمانند و در کنترل تنظیم دمای بدن شما کمک ویژه ای کنند. یکی از ویژگی های الیاف پشمی، کارکرد عالی آن ها حتی در زمان خیس بودن است. در واقع حتی اگر لباس شما خیس هم باشد باز گرمای خود را حفظ خواهد کرد.

دوام بالا: لباس های پشمی زمستانی می توانند حدود ۲۰۰۰۰ دفعه از یک نقطه خم شوند و کوچک ترین آسیبی نبینند. به همین دلیل دوام و ماندگاری لباس های پشمی بسیار بالا می باشد. همچنین الیاف پشمی در برابر آب و آتش مقاوم و عایق هستند که همین ویژگی آن ها را به یکی از بهترین و ماندگار ترین الیاف ها تبدیل کرده اند.

ضد باکتری و ضد میکروب: تمامی الیاف پارچه ای که از گوسفند گرفته شده اند دارای یک پوشش بسیار نازک و مومی شکل بر روی سطح شان هستند که به راحتی مانع رشد میکروب، باکتری و کپک خواهند شد.

تمیز کردن آسان: لباس های پشمی زمستانی نیاز به شست و شوی زیاد ندارند و نسبت به الیاف های مصنوعی تمیز کردن آن ها بسیار آسان تر است. از بین بردن لکه های موجود بر روی الیاف پشمی کار بسیار ساده ای است و نیاز به هیچ زحمتی ندارد.

ضد آلرژی: با توجه به این که لباس های پشمی زمستانی کاملا آنتی باکتریال هستند و در مقابل مواردی مانند میکروب، باکتری، کپک و گرد و غبار مقاوم هستند، امکان بروز هر گونه آلرژی و حساسیت را کاهش می دهند.

مناسب برای محیط زیست: از آنجایی که الیاف پشمی طبیعی هستند و پس از خراب شدن کاملا تجدید پذیر اند. کسانی که دوستدار محیط زیست هستند می توانند با خیال راحت از این الیاف به عنوان لباس خود استفاده کنند و به محیط زیست نیز آسیبی نرسانند.

زیبایی بسیار زیاد: لباس های پشمی زمستانی از زیبایی خیره کننده ای برخوردار هستند و برای مراسم های رسمی و غیر رسمی می توانند گزینه ای مناسب باشند تا استایلتان را به روز و همچنین کلاسیک سازند. الیاف پشمی نیازی به اتو ندارند و پس از استفاده طولانی مدت، باز هم زیبا و موقر خواهند بود.

انصراف از نظر